שף פרטי - התאמת קוקטיילים לארוחה

אחד הדברים שהופכים אירוע פרטי טוב לאירוע מושלם הוא הרמוניה בין כלל מרכיבי הארוחה, המנות, השירות, וכמובן גם השתיה. יין משמח לבב אנוש, וכבודו במקומו מונח ויישאר שם, אבל לפעמים, קוקטייל טוב יכול לספק השלמה לארוחה שיין לא יצליח. גם בגלל מגוון הטעמים השונה שיש בקוקטיילים בניגוד ליין, וכמובן שגם בגלל האלכהול שנוטה להיות יותר גבוה מאשר ביינות. שף פרטי יוכל להתאים את הקוקטיילים למנות השונות.

מה זה בכלל קוקטייל?

קוקטייל הוא משקה שמכינים על ידי ערבוב של כמה משקאות אלכוהולים או ערבוב של משקאות אלכוהולים עם משקאות קלים.

מקור השם קוקטייל עד היום לא באמת ידוע וישנן כמה גירסאות שונות לגביו. החל מקישור לזנב תרנגול ( COCK TAIL ), דרך השערה שמדובר בכינוי שהיה לברז של חבית שאליה היו שופכים את כל שאריות חביות האלכוהול הישנות. לברז קראו Cock , ומי שרצה שתייה חריפה זולה,  היה מבקש לשתות מהחבית שבה קצוות החביות האחרות ( Tails ). עד היום אף תיאוריה לא הוכחה כוודאית.

ישנם הרבה סוגי קוקטיילים,  חלקם כבר נחשבים קוקטיילים קלאסים. אזכור ראשון של קוקטיילים בעיתונות הכתובה היה במגזין אמריקאי בתחילת המאה ה-19,  וחלקם נחשבים מודרנים או מקוריים לצורך העניין.

גיא ברמן שף פרטי
Photo by Eva Elijas from Pexels

למה קוקטיילים ולא משקאות נקיים?

אין לי שום דבר נגד משקאות נקיים,  יש הרבה משקאות שאעדיף באופן אישי גם לשתות אותם נקיים גם אם לאחר מכן אשתה אותם בקוקטייל.

קוקטייל נותן לנו מגוון רחב יותר של טעמים, שילובים חדשים או קלאסיים, מרקמים שונים ועוד הרבה דברים שמשקה נקי לא יכול להביא לבד לכוס ולחך.

בתור שף, על מנת להשלים את חווית השירות שאני מספק ללקוחותי, החלטתי ללמוד גם את עולם הקוקטיילים ולהתאים קוקטיילים למנות שלי. זאת כדי שיחמיאו אחד לשניה וישלימו את הארוחה גם מבחינת טעמים שיעבדו ביחד, וגם כמובן שיצרו אווירה מסוימת וקלילה בשולחן.

איזה קוקטיילים עובדים ביחד עם ארוחת שף פרטי?

בתור שף פרטי, אני משתדל להציע מגוון של קוקטיילים,  גם על מנת שיתאימו לכל האורחים בסעודה, וגם על מנת שיתאימו לשלבים שונים בארוחה.

אם אגיש במנה הראשונה לצורך העניין מנת דג נא עדינה,  לא אגיש איתה קוקטייל עם טעמים נורא עזים. הסיבה היא שהוא ישתלט על בלוטות הטעם ונטעם רק אותו.  באותה מידה, לא אגיש עם מנות בעלות טעמים חזקים, קוקטייל בעל טעמים עדינים כי אז יקרה המקרה ההפוך בו האוכל משתלט על הקוקטייל.

תפריט קוקטיילים נבנה ביחד עם הלקוח בהתאם לתפריט האוכל שהוא בוחר לאירוע,  על מנת שהשף הפרטי יוכל להעניק לכם את החוויה המושלמת.

עוד בנושא
גיא ברמן שף פרטי פוקאצ'ה עבודת יד

מתכון פוקאצ’ה

מתכון פוקאצ’ה אחד הדברים הממכרים ביותר שאני מכיר הוא ריח של שמרים,  הוא יכול למלא רחובות שלמים בניחוח המדהים הזה שמעיד על אפייה,  כולנו מזהים

קראו עוד »